Takže vezměme to odzadu.
Silnice – občas je úsměvné, jak se pan poslanec vyptává a ještě nabádá druhé. Když měl konat, tak nekonal, ale dnes ví, co by se mělo všechno udělat a jak by to mělo být. Je pravda, že nás více zajímá stav silnic v našem katastru, např. pod a nad Malešovem a vyzíváme a urgujeme správu silnic o jejich opravy. Co se týká nebezpečné situace pod štětským kopce, tak tady se můžeme zeptav co za čtyři roky vykonali pro změnu nebezpečné situace pánové Perna a Šenfeld. Zřejmě nic, když se tam nic nezměnilo. Z jednání MAS Podřipsko vyplynulo vybudování cyklostezky od Brzánek do Štětí podle Labe. Štětská radnice zprovoznila úsek cesty od zahrádek za Štětím k domu správy zdymadla, kterou zahrádkáři nevyužívají a jezdí dál k zahrádkám po nebezpečné silnici. Nakonec se sundala i sedmdesátka, která upravovala rychlost po dobu výstavby MV Elektrárny. Zrcadlo na výjezdu od vinic naštěstí zůstalo. Jsem přesvědčen, že zastupitelům města Štětí je dostatečně známa nebezpečná situace pod štěťákem a na silnici od papírny, kde jezdí jejich občané a také turisté a nepotřebují radit, co by měli udělat. Já jako aktivní cyklista jsem v roce 2016 inicioval vyřezání a úpravy úvozové cesty nad Velešicemi a dále a propojení katastrů Hoštky a Štětí na velešické straně, aby cyklisté nemuseli po hlavní silnici do Štětí. Označení cyklostezky bohužel nějakou dobu trvá. S radostí musím říci, že tato cesta je cyklisty i pěšími využívaná. Ale zpět k situaci pod štěťákem. V zastupitelstvu Ústeckého kraje dnes zasedá 1. místostarosta města Štětí a zastupitel města Hoštky, který se považuje za dopravního experta, sedí již několik let v dopravní komisi kraje. Předpokládám, že by mohli mít páky k řešení nebezpečné situace pod štětským kopcem, k čemuž je tímto vyzývám.
Milan Konfršt